PLAKAT „KURS NA GIŻYCKO”
Wydziału Promocji i Integracji Europejskiej
Urzędu Miejskiego w Giżycku
NOMINOWANY DO „ZŁOTYCH FORMATÓW”

Plakat reklamowy „Kurs na Giżycko” otrzymał nominację do nagrody w prestiżowym ogólnopolskim konkursie „Złote Formaty”, organizowanym w ramach I edycji Festiwalu Promocji Miast Polskich

 

 

Festiwal Promocji Miast Polskich w zamyśle organizatorów ma stanowić symbol integracji środowiska samorządowego, biznesu i branży reklamowej oraz promowania najwyższych standardów pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania w procesie budowania wizerunku i promowania miast.

Do udziału w przedsięwzięciu zgłosiło się 305 osób z ponad 130 miast oraz 63 przedstawicieli środowiska akademickiego, mediów i środowiska agencji marketingowych w Polsce, co świadczy o prestiżu przedsięwzięcia i ogromnym zainteresowaniu tą inicjatywą ze strony samorządów.

Organizatorem i pomysłodawcą konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Iedycji Festiwalu Promocji Miast Polskich w dniach 17-18 kwietnia 2007 roku w Warszawie, jest Grupa Ströer w Polsce, jeden z liderów rynku reklamy zewnętrznej w Polsce i Europie, obecny w 12 krajach. Patronat Honorowy nad Festiwalem objął Związek Miast Polskich oraz Polska Organizacja Turystyczna, a Patronat Medialny: „Brief for Poland”, „Gazeta Samorządu i Administracji” oraz „Rzeczpospolita”.

Konkurs „Złote Formaty” był jednym z kluczowych elementów Festiwalu Promocji Miast Polskich. Jego celem było uhonorowanie najlepszych projektów promocyjnych zrealizowanych przez samorządy w 2006 roku. Konkurs obejmował cztery kategorie: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W konkursie Złote Formaty mogły wziąć udział wyłącznie projekty, które realizowały cele promocyjne miast i służyły budowaniu jego pozytywnego wizerunku.

Nagrodą główną w konkursie Złote Formaty była outdoorowa kampania reklamowa o wartości 100 tys. PLN w ramach każdej kategorii konkursowej, realizowana na nośnikach Grupy Ströer - organizatora Festiwalu. Łączna wartość nagród w I edycji Festiwalu Promocji Miast Polskich wyniosła 400 tys. PLN.


W tegorocznej pierwszej edycji konkursu Złote Formaty zgłoszonych zostało 104 projekty z 54 miast, a najwięcej prac w kategorii wydarzenie specjalne - 39 i wydawnictwo promocyjne - 29 projektów oraz po 18 projektów w kategoriach: strona WWW oraz plakat reklamowy.

Wydział Promocji i Integracji Europejskiej Urzędu Miejskiego w Giżycku do konkursu zgłosił projekty w następujących kategoriach konkursowych: plakat reklamowy (PLAKAT „KURS NA GIŻYCKO”), event–wydarzenie specjalne (WIZYTA FINALISTEK KONKURSU „MISS WORLD”) oraz strona internetowa (GIZYCKO.PL). I to właśnie plakat „Kurs na Giżycko” został wyróżniony i otrzymał jedną z sześciu nominacji do nagrody w konkursie „Złote Formaty”, organizowanym w ramach Festiwalu. Znaleźliśmy się w gronie znakomitych miast: Bolesławca - plakat promujący Bolesławieckie Święta Ceramiki, Jeleniej Góry - plakat promujący 48 Wrzesień Jeleniogórski 2006, Krakowa - plakat kampanii reklamowej: W Krakowie nie ma czasu na sen, Łodzi - plakat kampanii reklamowej w dwóch odsłonach Zaloguj się w Łodzi i Skocz do Łodzi oraz zwycięskiego Poznania - plakat Pierwszy Krzyk promujący 50 rocznicę obchodów Powstania Poznańskiego Czerwca 56 w Poznaniu.

Oceniając projekty w kategorii „plakat reklamowy” jury brało pod uwagę m.in. stopień realizacji celu, dla którego powstał plakat, koncepcję/pomysł, przejrzystość kompozycji, typografię i efektywność.

W skład jury konkursu weszli: Prorektor Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Prezes Zarządu Ströer Polska, Dyrektor Generalny Agencji Ad Fabrika FCB, Dyrektor Kreatywny i V-ce Prezes Zarządu Grupy ESKADRA, Dyrektor Kreatywny Galileo Media, Dyrektor Zarządzający OS3 Multimedia, Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Dyrektor Planowania Strategicznego w Ogilvy Brand Consulting, Dyrektor polskiego oddziału Pleon Group, Creative Group Head, Agencja Publicis oraz Z-ca dyrektora Biura ds. Promocji i Współpracy Zagranicznej Związku Miast Polskich.

Pomysłodawcą plakatu jest Wydział Promocji i Integracji Europejskiej Urzędu Miejskiego w Giżycku. A inspiracją stała się piosenka „Kurs na Giżycko” w wykonaniu „Orkiestry Dni Naszych”, która wygrała konkurs na szantę o Giżycku podczas XIII Festiwalu Piosenki Żeglarskiej i Morskiej "Szanty w Giżycku 2005”.

Tytuł piosenki stał się hasłem przewodnim plakatu, mającym zachęcić do przyjazdu właśnie do Giżycka. Plakat ma dawać pozytywny sygnał o Giżycku jako celu podróży, co zostało zilustrowane w sposób dosłowny i niedosłowny. Plakat stanowi swoistego rodzaju zaproszenie do stolicy Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Hasło plakatu „wyznacza” kierunek podróży każdemu kto chce aktywnie wypocząć na łonie natury. Plakat ma wywoływać pozytywne skojarzenie o Giżycku – mieście gdzie dobrze będą się czuć wszyscy turyści, a przede wszystkim wodniacy.

Nośne hasło „Kurs na Giżycko” okazało się strzałem w dziesiątkę – tak bowiem Centrum Promocji i Informacji Turystycznej nazwało projekt promujący w tym roku na terenie całego kraju Giżycko i okolice w ramach środków UE.

A więc „Kurs na Giżycko” !!!