PLAKAT „KURS NA GIŻYCKO”
Wydziału Promocji i Integracji Europejskiej
Urzędu Miejskiego w Giżycku
NOMINOWANY DO „ZŁOTYCH FORMATÓW”
Plakat reklamowy „Kurs na Giżycko”
otrzymał nominację do nagrody w prestiżowym ogólnopolskim konkursie
„Złote Formaty”, organizowanym w ramach I edycji Festiwalu Promocji
Miast Polskich
|
Festiwal Promocji
Miast Polskich w zamyśle organizatorów ma stanowić symbol
integracji środowiska samorządowego, biznesu i branży
reklamowej oraz promowania najwyższych standardów pracy,
kreatywności, rzetelności i zaangażowania w procesie budowania
wizerunku i promowania miast.
|
Do udziału
w przedsięwzięciu zgłosiło się 305 osób z ponad 130 miast oraz
63 przedstawicieli środowiska akademickiego, mediów i środowiska
agencji marketingowych w Polsce, co świadczy o prestiżu przedsięwzięcia
i ogromnym zainteresowaniu tą inicjatywą ze strony samorządów.
Organizatorem
i pomysłodawcą konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach
Iedycji Festiwalu Promocji Miast Polskich w dniach 17-18 kwietnia
2007 roku w Warszawie, jest Grupa Ströer w Polsce, jeden z liderów
rynku reklamy zewnętrznej w Polsce i Europie, obecny w 12 krajach.
Patronat Honorowy nad Festiwalem objął Związek Miast Polskich
oraz Polska Organizacja Turystyczna, a Patronat Medialny: „Brief
for Poland”, „Gazeta Samorządu i Administracji” oraz „Rzeczpospolita”.
Konkurs
„Złote Formaty” był jednym z kluczowych elementów Festiwalu Promocji
Miast Polskich. Jego celem było uhonorowanie najlepszych projektów
promocyjnych zrealizowanych przez samorządy w 2006 roku. Konkurs
obejmował cztery kategorie: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne,
strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W konkursie Złote
Formaty mogły wziąć udział wyłącznie projekty, które realizowały
cele promocyjne miast i służyły budowaniu jego pozytywnego wizerunku.
Nagrodą
główną w konkursie Złote Formaty była outdoorowa kampania reklamowa
o wartości 100 tys. PLN w ramach każdej kategorii
konkursowej, realizowana na nośnikach Grupy Ströer - organizatora
Festiwalu. Łączna wartość nagród w I edycji Festiwalu Promocji
Miast Polskich wyniosła 400 tys. PLN.
W tegorocznej pierwszej edycji konkursu Złote Formaty zgłoszonych
zostało 104 projekty z 54 miast, a najwięcej prac w kategorii
wydarzenie specjalne - 39 i wydawnictwo promocyjne - 29 projektów
oraz po 18 projektów w kategoriach: strona WWW oraz plakat reklamowy.
Wydział
Promocji i Integracji Europejskiej Urzędu Miejskiego w Giżycku
do konkursu zgłosił projekty w następujących kategoriach konkursowych:
plakat reklamowy (PLAKAT „KURS NA GIŻYCKO”),
event–wydarzenie specjalne (WIZYTA FINALISTEK KONKURSU
„MISS WORLD”) oraz strona internetowa (GIZYCKO.PL).
I to właśnie plakat „Kurs na Giżycko” został wyróżniony i otrzymał
jedną z sześciu nominacji do nagrody w konkursie „Złote Formaty”,
organizowanym w ramach Festiwalu. Znaleźliśmy się w gronie znakomitych
miast: Bolesławca - plakat promujący Bolesławieckie Święta Ceramiki,
Jeleniej Góry - plakat promujący 48 Wrzesień Jeleniogórski 2006,
Krakowa - plakat kampanii reklamowej: W Krakowie nie ma czasu
na sen, Łodzi - plakat kampanii reklamowej w dwóch odsłonach Zaloguj
się w Łodzi i Skocz do Łodzi oraz zwycięskiego Poznania - plakat
Pierwszy Krzyk promujący 50 rocznicę obchodów Powstania Poznańskiego
Czerwca 56 w Poznaniu.
Oceniając
projekty w kategorii „plakat reklamowy” jury brało pod uwagę m.in.
stopień realizacji celu, dla którego powstał plakat, koncepcję/pomysł,
przejrzystość kompozycji, typografię i efektywność.
W skład
jury konkursu weszli: Prorektor Akademii Ekonomicznej w Krakowie,
Prezes Zarządu Ströer Polska, Dyrektor Generalny Agencji Ad Fabrika
FCB, Dyrektor Kreatywny i V-ce Prezes Zarządu Grupy ESKADRA, Dyrektor
Kreatywny Galileo Media, Dyrektor Zarządzający OS3 Multimedia,
Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Dyrektor
Planowania Strategicznego w Ogilvy Brand Consulting, Dyrektor
polskiego oddziału Pleon Group, Creative Group Head, Agencja Publicis
oraz Z-ca dyrektora Biura ds. Promocji i Współpracy Zagranicznej
Związku Miast Polskich.
Pomysłodawcą
plakatu jest Wydział Promocji i Integracji Europejskiej Urzędu
Miejskiego w Giżycku. A inspiracją stała się piosenka
„Kurs na Giżycko” w wykonaniu „Orkiestry Dni Naszych”, która wygrała
konkurs na szantę o Giżycku podczas XIII Festiwalu Piosenki Żeglarskiej
i Morskiej "Szanty w Giżycku 2005”.
Tytuł piosenki stał się hasłem przewodnim plakatu, mającym zachęcić
do przyjazdu właśnie do Giżycka. Plakat ma dawać pozytywny sygnał
o Giżycku jako celu podróży, co zostało zilustrowane w sposób
dosłowny i niedosłowny. Plakat stanowi swoistego rodzaju zaproszenie
do stolicy Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Hasło plakatu „wyznacza”
kierunek podróży każdemu kto chce aktywnie wypocząć na łonie natury.
Plakat ma wywoływać pozytywne skojarzenie o Giżycku – mieście
gdzie dobrze będą się czuć wszyscy turyści, a przede wszystkim
wodniacy.
Nośne hasło „Kurs na Giżycko” okazało się strzałem w dziesiątkę
– tak bowiem Centrum Promocji i Informacji Turystycznej nazwało
projekt promujący w tym roku na terenie całego kraju Giżycko i
okolice w ramach środków UE.
A więc „Kurs na Giżycko” !!!