SZKOLENIA I KONFERENCJE
TARGI I WYSTAWY
INNE INFORMACJE

SZKOLENIA I KONFERENCJE

 

Informujemy o możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków UE na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej.

Oferta adresowana jest do osób fizycznych, z wyłączeniem tych, które posiadały zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie 1 roku przed złożeniem wniosku w ramach niniejszego projektu. Ogłoszenie konkursów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI, Działanie 6.2 jest przewidywane na I kwartał 2008 roku

Wszelkie informacje dostępne są na stronach internetowych:

www.funduszestrukturalne.gov.pl/NSS/programy/krajowe/pokl/

www.mrr.gov.pl/ProgramyOperacyjne+2007-2013/Kapital+Ludzki/

Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat w/w działania oraz sposobu składania wniosków.

Działanie 6.2   Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia - projekty  konkursowe

Grupy docelowe:

 - osoby fizyczne zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej (z wyłączeniem osób, które posiadały zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie 1  roku przed złożeniem wniosku o uzyskanie wsparcia w ramach projektu), w tym w szczególności:

+ osoby pozostające bez zatrudnienia przez okres co najmniej kolejnych 12 miesięcy w ciągu ostatnich dwóch lat

+ kobiety (w tym zwłaszcza powracające oraz wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci)

+ osoby do 25 roku życia

+ osoby niepełnosprawne

+ osoby po 45 roku życia osoby zamieszkujące na obszarach wiejskich, w gminach wiejskich, miejsko –  wiejskich i miejskich oraz mieszkańcy miast do 25 tys. mieszkańców zamierzające podjąć zatrudnienie w zawodach pozarolniczych (niezwiązanych z produkcją rolną i zwierzęcą)

Beneficjentami mogą być wszystkie podmioty

Typ projektów, jakie mogą być realizowane:

 a) wsparcie dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą (w tym na założenie spółdzielni lub spółdzielni socjalnej) poprzez zastosowanie następujących instrumentów: doradztwo (indywidualne i grupowe) oraz szkolenia umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (w tym w formie spółdzielni lub spółdzielni socjalnej – o ile wszyscy udziałowcy są osobami, które rozpoczęły prowadzenie działalności w wyniku uczestnictwa w projekcie  realizowanym w ramach przedmiotowego działania), do wysokości stanowiącej   równowartość 40 tys. zł (lub 20 tys. na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej)

+ wsparcie pomostowe w okresie od 6 do 12 miesięcy od dnia zarejestrowania działalności gospodarczej, obejmujące m.in. doradztwo oraz pomoc w efektywnymwykorzystaniu dotacji (wyłącznie dla osób, które rozpoczęły działalność w ramach danego projektu)

b) promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia poprzez kampanie promocyjno- informacyjne

c) upowszechnianie dobrych praktyk z zakresu rozwoju przedsiębiorczości

Środki finansowe przeznaczone na Działanie 6.2

12 527 985 zł

Dzień rozpoczęcia kwalifikowalności wydatków

12 grudnia 2006

Wartość projektu

minimum 50 tys.

Planowane ogłoszenie konkursów – I kwartał 2008 r. 

Forma płatności – zaliczka dla beneficjentów

Nabór wniosków w ramach PO KL

Ma charakter konkursu otwartego lub konkursu zamkniętego.

W konkursie otwartym nabór wniosków i ich ocena prowadzone są w sposób ciągły, do wyczerpania określonego limitu środków lub do zamknięcia konkursu uzasadnionego odpowiednią decyzją IOK.

Konkurs zamknięty organizowany jest cyklicznie. W konkursie zamkniętym określa się z góry jeden (jeśli konkurs będzie organizowany tylko raz) lub kilka następujących po sobie terminów naboru wniosków.

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć w instytucji wskazanej w ogłoszeniu o konkursie. Złożony wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej. Projekt może zostać przyjęty do dofinansowania, jeśli uzyska minimum 60% ogólnej liczby punktów możliwych do uzyskania, zaś w poszczególnych punktach oceny merytorycznej uzyska przynajmniej 60% punktów.

Instytucja przyjmująca wnioski o dofinansowanie: Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie

Wnioskodawca składa wniosek opatrzony pieczęciami, podpisany przez osobę do tego upoważnioną, w nie więcej niż 2 egzemplarzach papierowych oraz jego wersję elektroniczną (na dyskietce lub płycie CD/DVD). Wniosek należy złożyć w zamkniętej (zaklejonej) kopercie, oznaczonej zgodnie z zasadami określonymi w ogłoszeniu o konkursie.

Razem z wnioskiem o dofinansowanie każdy wnioskodawca składa dokumenty określające jego sytuację finansową (kopie poświadczone za zgodność z oryginałem). Wniosek można złożyć osobiście, przesłać kurierem lub pocztą. W przypadku konkursu zamkniętego liczy się data wpływu wniosku do IOK.

Jeżeli wniosek nie spełnia któregokolwiek z ogólnych kryteriów formalnych lub kryteriów dostępu (które muszą zostać spełnione), zostaje odrzucony i nie jest rejestrowany w systemie informatycznym. Odrzucony wniosek nie podlega korektom ani uzupełnieniom. Wniosek spełniający wszystkie ogólne kryteria formalne oraz wszystkie kryteria dostępu przekazywany jest do oceny merytorycznej, zaś wnioskodawca otrzymuje od instytucji prowadzącej nabór wniosków, pismo o zarejestrowaniu wniosku w krajowym systemie informatycznym i nadaniu mu niepowtarzalnego numeru identyfikacyjnego.

Maksymalna liczba punktów za spełnianie ogólnych kryteriów merytorycznych wynosi 100.

W przeciwieństwie do kryteriów dostępu, kryteria strategiczne mogą, ale nie muszą być spełnione, by projekt mógł uzyskać pozytywną ocenę merytoryczną. Zatem wniosek spełniający w pełni ogólne kryteria merytoryczne oraz wszystkie kryteria strategiczne może uzyskać maksymalnie 120 punktów.

Po zatwierdzeniu listy projektów wnioskodawca otrzyma pismo informujące o: przyjęciu wniosku do realizacji – pismo informuje wnioskodawcę o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku (wraz z liczbą przyznanych punktów) i przyjęciu do realizacji wraz z proponowaną kwotą dofinansowania, pod warunkiem dostarczenia w podanym terminie (nie krótszym niż 5 dni od daty otrzymania pisma) wymaganych dokumentów (załączników), możliwości podjęcia negocjacji – pismo informuje o propozycji dokonania zmian merytorycznych w treści wniosku związanych z przyznaniem innej od wnioskowanej kwoty dofinansowania lub/i zmianach w zadaniach budżetu projektu lub pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, ale nie przyjęciu go do dofinansowania z powodu braku środków finansowych, odrzuceniu wniosku – pismo informujące wnioskodawcę o negatywnym rozpatrzeniu wniosku wraz z podaniem przyczyny.

Jeśli wnioskodawca otrzymał pismo informujące go o przyjęciu wniosku do realizacji lub z pozytywnym dla siebie skutkiem zakończył negocjacje składa wszystkie wymagane dokumenty (załączniki) do umowy o dofinansowanie. Nie złożenie żądanej dokumentacji w komplecie w wyznaczonym terminie oznacza rezygnację z ubiegania się o dofinansowanie.

Istnieje możliwość zgłoszenia protestu.

Na etapie składania wniosku wymagane jest złożenie następujących dokumentów:

a) dokumenty określające sytuację finansową ubiegającego się o dofinansowanie (kopie poświadczone za zgodność z oryginałem). Uznawane będą następujące dokumenty: w przypadku podmiotów prowadzących pełną księgowość - bilans i sprawozdanie księgowe za ostatni zamknięty rok obrotowy oraz bilans za ostatni zamknięty kwartał. w przypadku podmiotów prowadzących uproszczoną ewidencję księgową oraz nowopowstałych podmiotów – zbiorcze zestawienie przychodów i rozchodów przedsiębiorstwa za okres 3 ostatnich miesięcy, podpisane przez osobę uprawnioną.

W sytuacji gdy Beneficjent nie może przedstawić bilansu za ostatni rok obrotowy, (gdy wniosek jest składany przed zamknięciem ostatniego roku obrotowego, a więc np. 10 lutego 2008 roku) zgodnie z powyższymi zapisami zobowiązany jest do złożenia bilansu za ostatni zamknięty kwartał (w opisywanej sytuacji za IV kwartał 2007 roku). w przypadku projektów ponadnarodowych należy złożyć list intencyjny w sprawie partnerstwa. Na etapie podpisania umowy wymagane jest złożenie następujących załączników:

a) potwierdzony za zgodność z oryginałem wypis z organu rejestrowego dotyczący wnioskodawcy (z okresu nie dłuższego niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku lub innego dokumentu potwierdzającego formę i charakter prowadzonej działalności wraz z  danymi osób upoważnionych do podejmowania decyzji wiążących w imieniu Beneficjenta),

b) umowy z partnerami (jeśli projekt realizowany w partnerstwie z innymi podmiotami- w tym: umowa o współpracy ponadnarodowej)

c) pełnomocnictwo do reprezentowania ubiegającego się o dofinansowanie (załącznik wymagany, gdy wniosek jest podpisywany przez osobę/y nie posiadające statutowych uprawnień do reprezentowania wnioskodawcy lub gdy z innych dokumentów wynika, że uprawnionymi do podpisania wniosku są co najmniej dwie osoby);

d)uchwałę właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego lub inny właściwy dokument organu, który: dysponuje budżetem wnioskodawcy (zgodnie z przepisami o finansach publicznych), zatwierdza projekt lub udziela pełnomocnictwa do zatwierdzenia projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego;

e) oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy pochodzącej z innych programów operacyjnych w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikowalnych związanych z danym projektem;

f) zobowiązanie się beneficjenta do dostarczania dokumentacji szkoleniowych celem zatwierdzenia na minimum 5 dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia;

g) dokumenty dotyczące pomocy publicznej:

- w przypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis informacje określone w Załączniku do Rozporządzenia Rady Ministrow z dnia 20 marca 2007 roku w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informację o nieotrzymaniu pomocy (Dz.U. Nr 61, poz. 413),

- oświadczenie zawierające informacje określone w Art.3 ust.1 Rozporządzenia Komisji Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis.

- oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa, zgodnie z Załącznikiem 1 do Rozporządzenia Komisji Nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 roku w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw.

- oświadczenie zawierające informacje określone w Rozporządzeniu Komisji Nr 2204/2002 z dnia 12 grudnia 2002 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia.

 


Ogólnopolskie konferencje organizowane przez Klub eAdministracja w ramach INFO-FESTIWAL’07

http://www.info-festiwal.pl/

 DOBRE PRZYKŁADY e-ADMINISTRACJItworzenie warunków do rozwoju cywilizacji informatycznej

Warszawa, 5 grudnia 2007 r.

ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW (EOD) W ADMINISTRACJI

bezpieczeństwo, stan prawny, doświadczenia praktyczne

Warszawa, 6 grudnia 2007 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Tytuł: DOBRE PRZYKŁADY e-ADMINISTRACJI

Termin: 5 grudnia 2006 r. (środa)

Miejsce: Warszawa, IBiIB PAN, ul. Trojdena 4

Formularz zgłoszenia: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2007/dpea/formularz_zgloszeniowy.php  

Tytuł: ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW (EOD) W ADMINISTRACJI

Termin: 6 grudnia 2006 r. (czwartek)

Miejsce: Warszawa, IBiIB PAN, ul. Trojdena 4

Formularz zgłoszenia: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2007/eod/formularz_zgloszeniowy.php 

Koszt udziału 1 osoby wynosi:

400 zł + 22% VAT za udział w 1 dniu: 1 konferencji

600 zł + 22% VAT za udział w za udział w 2 konferencjach

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, drukowane i elektroniczne materiały konferencyjne zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, bufet kawowy i lunch w przerwach.


Cykl szkoleń nt. Programu Ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji 2007-2013

Krajowy Punkt Kontaktowy przy Związku Banków Polskich organizuje cykl szkoleń nt. Programu Ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji 2007-2013 (CIP). Swoim doświadczeniem podzielą się beneficjenci poprzednika CIP - Wieloletniego Programu dla Przedsiębiorstw i Przedsiębiorczości (MAP). W programie także informacje o wybranych działaniach PO IG, Regionalnych Programów Operacyjnych, PO RPW.

Zapraszamy:
6 grudnia 2007 - fundusze pożyczkowe i poręczeniowe;
7 grudnia 2007 - banki spółdzielcze
10 grudnia 2007 - fundusze kapitałowe i anioły biznesu
11 grudnia 2007 - banki i przedsiębiorstwa leasingowe

Program i formularz zgłoszeniowy są do pobrania na stronie www.zbp.pl, w zakładce CIP 2007-2013.
Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.


Forum dla małych i średnich przedsiębiorstw
F undusze UE 2007-2013

Serdecznie zapraszamy na kolejne, siódme już Forum dla małych i średnich przedsiębiorstw. Tematem tegorocznego Forum Edukacyjnego programy dla przedsiębiorców w latach 2007-2013. Forum adresowane jest głównie do małych i średnich przedsiębiorców, ale otwarte jest także dla osób zamierzających
rozpocząć działalność gospodarczą. Imprezie towarzyszyć będą stoiska informacyjne instytucji i organizacji publicznych działających na rzecz rozwoju przedsiębiorczości.

Więcej: na stronie .


Warmińsko-Mazurska Agencja
Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie

zaprasza na


„Seminarium na temat Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw i oferty usług ośrodków w regionie”

Które odbędzie się 28 września 2007 r., w sali szkoleniowej Restauracji PRZYSTAŃ w Olsztynie przy ul. Żeglarskiej 3

więcej informacji: www.wmarr.olsztyn.pl


BEZPŁATNE SZKOLENIE I DOTACJA
NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

(bezpłatne szkolenie w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z możliwością dotacji na rozpoczęcie dzialalności gospodarczej)



Bezpłatne konsultacje dla przedsiębiorców !!!

Serdecznie zachęcamy do korzystania z usług konsultantów Punktów Konsultacyjnych (PK), działających w ramach koordynowanej przez PARP sieci Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Konsultanci na bieżąco świadczą usługi informacyjne w zakresie możliwości uzyskania wsparcia ze środków publicznych, w tym w ramach programów dostępnych dla przedsiębiorców w nowej perspektywie finansowej 2007-2013. Przedsiębiorcy mogą korzystać z tych usług nieodpłatnie, ponieważ są one finansowane ze środków publicznych.

http://www.parp.gov.pl/index/more/1165


„KOBIETA W BIZNESIE”

To wyjątkowy Projekt adresowany do właścicielek mikro, małych i średnich firm, działających nie dłużej niż 5 lat w trzech województwach Polski: mazowieckim, pomorskim i warmińsko – mazurskim.


Minister Rozwoju Regionalnego ogłasza konkurs "Dobre praktyki EFS" dla projektodawców realizujących projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL oraz Priorytetu 2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Celem konkursu jest propagowanie projektów pokazujących, w jaki sposób środki z Europejskiego Funduszu Społecznego trafiają do przeciętnego człowieka i zmieniają jego życie.

Więcej na stronie: www.funduszestrukturalne.gov.pl


Bezpłatne seminaria i warsztaty dla przedsiębiorców

Polskie wyroby na Jednolitym Rynku Unii Europejskiej

Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach umowy bliźniaczej "Wsparcie MSP we wdrażaniu dyrektyw nowego i globalnego podejścia" organizują cykl bezpłatnych seminariów i warsztatów skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw (producentów i importerów) pragnących umieścić swoje wyroby na Jednolitym Rynku Unii Europejskiej. Spotkania rozpoczną się w drugim kwartale 2007 roku i trwać będą do połowy roku 2008. Seminaria i warsztaty zorganizowane zostaną w różnych miastach Polski i prowadzić je będą eksperci z Austrii i Słowenii (partnerzy projektu umowy bliźniaczej).

Więcej na stronie:
http://www.parp.gov.pl/konf_ce.html


Fundusze UE na lata 2007-2013

Projekty Programów Operacyjnych

w ramach funduszy strukturalnych na lata 2007-2013 znajdują się na stronie:

http://www.mrr.gov.pl/ProgramyOperacyjne+2007-2013/

Dokumenty stanowią projekty Programów Operacyjnych opracowywanych w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007-2013. Ostateczny zakres priorytetów i działań uzależniony będzie od przebiegu konsultacji społecznych oraz negocjacji z Komisją Europejską. Ze względu na zmiany w rozporządzeniach UE teksty Programów Operacyjnych na lata 2007-2013, zwłaszcza zakres treści oraz zawarte w nich informacje mogą się znacząco różnić od treści programów operacyjnych w obecnym okresie programowania (2004-2006).


"Turystyka - wspólna sprawa"



Zapraszamy przedsiębiorstwa oraz organizacje wspierające rozwój turystyki do udziału w drugiej edycji projektu "Turystyka - wspólna sprawa". Obejmuje ona następujące województwa: lubelskie, małopolskie, śląskie, warmińsko-mazurskie oraz zachodniopomorskie. Projekt oferuje liczne szkolenia oraz moduł konsultacji, które są dofinansowane z EFS. Szczegółowe informacje można uzyskać odwiedzając stronę www.tws.org.pl


Szkolenie internetowe
"
Gospodarka odpadami w małych i średnich przedsiębiorstwach"


Zapraszamy na internetowe szkolenie "Gospodarka odpadami w małych i średnich przedsiębiorstwach". Szkolenie zawiera 7 tygodniowych modułów, w tym 5 ogólnych i 2 analizujące indywidualne sytuacje w firmach uczestników.
Ekspertem jest dr inż. Iwona Kuczyńska wykładowca akademicki na AGH w Krakowie, specjalista w zakresie gospodarki odpadami.

Wymagany jest tylko dostęp do internetu, oraz znajomość podstawowych zasad pracy w sieci. Program umożliwia szkolenie uczestników w dowolnym miejscu, czasie i tempie. Cena szkolenia wynosi jedynie 150,00 zł.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Przedsiębiorczości.

 

Zainteresowanych zapraszamy na stronę:
http://www.szkolenia.technika.gliwice.pl
Informacje i zgłoszenia:
PTH "Technika" sp. z o.o.
ul. Toszecka 2
44-102 Gliwice
Tel. 032 231-97-03


"Telepraca. Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców"

Zaproszenie

Interesuje cię elastyczna forma zatrudnienia, jaką jest TELEPRACA?
Chciałbyś zobaczyć jakie korzyści TELEPRACA przynosi dla firmy?
Zastanawiasz się jak TELEPRACA wpływa na efektywność pracowników?
Chcesz pogłębić wiedzę na temat TELEPRACY oraz usłyszeć jak ją stosować?

Weź udział w ogólnopolskich bezpłatnych:

- spotkaniach
- konferencjach
- dofinansowanych szkoleniach

na temat TELEPRACY,

czyli pracy wykonywanej poza tradycyjnym miejscem pracy, o ile wyniki tej pracy dostarczane są za pomocą technologii informatycznej.

Dowiesz się:

- Jak wdrożyć telepracę;
- Co może dać telepraca Twojej firmie;
- Jak zostać telepracownikiem;
- Jak zarządzać telepracownikami;
- Jak telepraca rozwija się na całym świecie i w Polsce.

Otrzymasz:

- Ciekawe materiały szkoleniowe/konferencyjne;
- Poradniki na temat telepracy;
- Interesujące materiały informacyjne.
- Certyfikat potwierdzający uczestnictwo;

Więcej informacji o telepracy na stronie:

www.telepraca-efs.pl


Informacji na temat rekrutacji na konferencje, spotkania i szkolenia
udziela Biuro Projektu:

Doradztwo Gospodarcze DGA S.A.
Adres: ul. Towarowa 35, 61-896 Poznań
Tel.: (+48 61) 859 59 00
Fax: (+48 61) 859 59 01
E-mail : telepraca-efs@dga.pl
Internet : www.telepraca-efs.pl
Infolinia w Skype : telepraca-efs

Projekt realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


TARGI I WYSTAWY

 

 

 


INNE INFORMACJE...
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do składania wniosków
w ramach Programu pilotażowego na:
- "Wsparcie na rozwój technostarterów i dla technostarterów",
- "Wsparcie na rozwój klastra",
- "Wsparcie na ochronę własności przemysłowej".

Więcej na stronach:
http://www.parp.gov.pl/index/more/1215
http://www.parp.gov.pl/index/more/1216
http://www.parp.gov.pl/index/more/1217


Pożyczki na rozpoczęcie i rozwój
działalności gospodarczej
dla mikro i małych przedsiębiorstw

Kontakt:

w Suwałkach:
Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości
16-400 Suwałki
ul Kościuszki 62
tel. 087 565 13 86
biuro@frp.pl, ib@frp.pl
www.frp.pl

 

w Augustowie:
Akademia Augustowska
16-300 Augustów
ul. Brzostowskiego 2
tel. 087 643 13 12
akademia@frp.pl
www.akademia.frp.pl

 

 

Warunki uzyskania pożyczki
z Funduszu Rozwoju Przedsiębiorczości

Pożyczki udzielane są małym i mikro przedsiębiorstwom na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz na rozwój działającego już przedsiębiorstwa.

W ramach pożyczki finansowane mogą być:

1. zakup, budowa, rozbudowa lub modernizacja obiektów produkcyjno-usługowo-handlowych
2. wyposażenie w maszyny, urządzenia, aparaty, narzędzia pracy, zakup środka transportu
3. zakup materiałów i surowców do produkcji i usług, zakup towarów
4. zakup wartości niematerialnych i prawnych

- Kwota pożyczki: do 120 000 PLN
- Oprocentowanie: 6,00% - 7,5% (w zależności od okresu spłaty i nie niżej niż stopa referencyjna Komisji Europejskiej)
- Okres spłaty: do 36 miesięcy
- Prowizja:1% - 3% (w zależności od okresu spłaty)
Inne opłaty: 122 zł brutto za rozpatrzenie wniosku pożyczkowego
- Karencja w spłacie kapitału: do 6 miesięcy

Wymagany wkład własny: minimum 20 % kwoty pożyczki. Wkład ten może być poniesiony przez przedsiębiorcę w trakcie realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego, jak również w okresie 3 miesięcy przed datą rejestracji wniosku o pożyczkę.

Zabezpieczenie:

weksel własny in blanco – obligatoryjnie oraz
każda inna forma zabezpieczenia stosowana przez banki
pośredniczymy w uzyskaniu poręczenia (do 70% kwoty pożyczki) z Funduszu Poręczeń Kredytowych

 


Punkt Kontaktowy dla przedsiębiorców

Powiatowy Punkt Kontaktowy Regionalnego Systemu Wspierania Innowacji w Giżycku powstał na mocy porozumienia o współpracy zawartego pomiędzy Warmińsko-Mazurską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie, Powiatem Giżyckim i Miastem Giżycko.
Projekt realizowany jest w ramach Działania 2.6 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego „Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy”.
W całym województwie warmińsko-mazurskim funkcjonuje 21 takich Punktów. W każdym z punktów zatrudniony jest konsultant, którego zadaniem jest pomoc o charakterze informacyjno-doradczym dla przedsiębiorców danego powiatu. Konsultanci informują o dostępnej ofercie programów pomocowych dla przedsiębiorców i doradzają w podstawowym zakresie w tym temacie. Głównym zadaniem konsultantów RSWI jest budowa bazy danych przedsiębiorców regionu oraz wyszukiwanie i doradztwo przedsiębiorstwom innowacyjnym.
Przedsiębiorca zainteresowany wdrożeniem innowacji będzie mógł uzyskać pomoc na kilku poziomach: od informacji ogólnej (spotkania, seminaria, szkolenia, strona internetowa RSWI - www. rswi-olsztyn.pl), poprzez informację szczegółową i branżową (doradztwo indywidualne, baza danych) do konkretnych rozwiązań technicznych i technologicznych (baza dostępnych technologii, baza jednostek badawczo-rozwojowych, nawiązanie współpracy z punktem kontaktowym na Uniwersytecie).
Pomoc świadczona jest bezpłatnie.
PPK RSWI w Giżycku znajduje się w Urzędzie Miejskim
(pokój 216, II piętro)
• telefon/ fax (087) 428-38-24
• e-mail: pk_gizycko@rswi-olsztyn.pl
i czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach:
poniedziałek 8.00-16.00
wtorek-piątek 7.30-15.30

Do pobrania konkurs regionalny
”Warmińsko-Mazurski Lider Innowacji 2007"


REGIONALNY FUNDUSZ POŻYCZKOWY

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Czynny: poniedziałek - piątek w godzinach 10-15,
Adres: 10-547 Olsztyn, ul. Kajki 10/12, III piętro, p.309
tel. (0-89) 521-12-78 ; 521-12-79
wmarr@wmarr.olsztyn.pl
www.wmarr.olsztyn.pl


Pożyczki udzielane są mikro i małym przedsiębiorcom z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, w tym podmiotom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pożyczka może być wykorzystana także do finansowania projektów realizowanych w ramach programów pomocowych współfinansowanych ze środków unijnych.
• 6,24% - aktualna wysokość oprocentowania pożyczek w stosunku rocznym
• wydłużony okres finansowania z 3 do 5 lat
• wyższa maksymalna kwota pożyczki ze 100.000 zł do 120.000 zł
• wyższa maksymalna kwota zaangażowania wobec jednego podmiotu ze 150.000 zł do 500.000 zł
Na stronie www.wmarr.olsztyn.pl znajduje się:
• regulamin udzielania pożyczek
• taryfa prowizji i opłat
• wykaz niezbędnych dokumentów do rozpatrzenia wniosku o pożyczkę
• formularze: wniosku o udzielenie pożyczki, załączników do wniosku

więcej…


Infolinia dla przedsiębiorców

Uprzejmie informujemy, iż uruchomiony został nowy numer informacyjny o programach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Informacje możecie Państwo uzyskać pod numerem telefonu 0801 406 416*.

Infolinia jest obsługiwana przez ekspertów z Regionalnych Instytucji Finansujących oraz z PARP.
* koszt połączenia wynosi 40 gr netto/minuta


Poszukiwani partnerzy

The Healthcare Technology Alliance (Halsoteknikalliansen) – alians technologiczny grupujący instytucje z południowo-zachodniej Szwecji poszukuje partnerów do projektów z zakresu ochrony zdrowia.
Poszukiwane są jednostki sektora ochrony zdrowia, zajmujące się badaniami, eksperymentujące nad wykorzystaniem nowych narzędzi i metod, rozwijające nowe technologie i produkty.
Celem projektu jest wymiana doświadczeń między partnerami przede wszystkim w zakresie opieki lekarskiej, profilaktyki i rehabilitacji, co przyczyni się do powstania nowych produktów i usług, a pośrednio do rozwoju istniejących i powstawania nowych przedsiębiorstw.

Informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej www.warmia.mazury.pl w dziale zagranica.

Poszukiwani partnerzy

SIZIAF - Francuski syndykat przedsiębiorstw z okręgów Bethune i Lens poszukuje partnerów do projektu realizowanego w ramach Inicjatywy Interreg IIIC zatytułowanego: „Zrównoważone parki przemysłowe w regionach podlegających rekonwersji”.
Poszukiwani są zarządcy i budowniczowie obiektów w parkach przemysłowych utworzonych w latach 60-tych i 70-tych. Celem projektu jest utworzenie sieci umożliwiającej wymianę doświadczeń pomiędzy parkami na temat działań realizowanych w celu ich ożywienia gospodarczego, zwłaszcza w następujacych dziedzinach: gospodarka wodna, obszary zielone, usługi dla przedsiębiorstw i pracowników (np.: transport, prace renowacyjne, żłobki, zarządzanie odpadami).

Informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej www.warmia.mazury.pl w dziale zagranica.


Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Olsztynie Oddział w Giżycku przypomina przedsiębiorcom uprawiającym i wprowadzającym do obrotu ziemniaki, oraz firmom transportowym przewożącym ziemniaki o wymaganiach jakie muszą być spełnione w przypadkach przemieszczania bulw ziemniaków na terenie Polski. Zgodnie z art.15 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 roku o ochronie roślin (Dz. U. Nr 11, poz. 94 z późn. zm.) i obowiązującymi rozporządzeniami Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

informuje się:

Wszystkie ziemniaki mogą być wprowadzane i przemieszczane na terytorium Polski, jeżeli:
1. są uprawiane, pakowane, magazynowane i dystrybuowane przez podmioty zarejestrowane w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa,
2. są wolne od organizmów kwarantannowych i spełniają wymagania specjalne określone w stosownych rozporządzeniach,
3. są - w przypadku ziemniaków sadzeniaków zaopatrzone w paszport roślin,
- w przypadku ziemniaków innych niż sadzeniaki opakowania lub przewożące je środki transportu są zaopatrzone w oznakowanie zawierające numer statystyczny powiatu na terenie którego były uprawiane oraz numery z rejestru przedsiębiorców, tj. podmiotu które je uprawiał oraz podmiotów, które je następnie pakowały, magazynowały i dystrybuowały.

W przypadku przemieszczania ziemniaków do krajów Wspólnoty, oprócz odpowiedniego oznakowania, przesyłki muszą posiadać dodatkowo dokumenty:
- Zaświadczenie potwierdzające niewystępowanie w partii bulw ziemniaka bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus, oraz
- Zaświadczenie potwierdzające że ziemniaki pochodzą z miejsca produkcji uznanego za wolne od grzyba Synchytrium endobioticum w określonych przypadkach.

W przypadku, gdy ziemniaki w czasie przemieszczania:
- nie są zaopatrzone w paszport roślin lub inne oznakowania lub dokumenty,
- nie są wolne od organizmów kwarantannowych lub nie spełniają wymagań specjalnych, wojewódzki inspektor stosuje środki przewidziane w art. 107, ust 1, tj. karę grzywny.

Wszelkie informacje dotyczące obowiązku rejestracji, zasad przemieszczania ziemniaków, udzielane są przez pracowników WIORiN Olsztyn Oddz. w Giżycku, ul. Łuczańska 1,
tel/fax: 0-87 428-59-28 w godzinach od 730 do 1530 od poniedziałku do piątku, oraz dostępne są na stronie internetowej www.wior.olsztyn.pl.

Kierownik Oddziału
Elżbieta Jaksa-Pliszk
a


Regionalna Inicjatywa Wspierania Przedsiębiorczości

Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej i Wydział Ekonomiczno - Handlowy w Kaliningradzie informuje o możliwości nieodpłatnego umieszczenia na stronie internetowej Konsulatu: www.polkon-kaliningrad.ru informacji o produktach i usługach polskich firm, zainteresowanych współpracą z rosyjskimi partnerami w Obwodzie Kaliningradzkim.

Aby zamieścić dane Państwa firmy potrzebne są nam następujące informacje:
• Nazwa firmy;
• Dane teleadresowe: adres (ulica, numer lokalu, miasto, kod pocztowy), telefon, fax, adres e-mail;
• Imię i nazwisko przedstawiciela firmy, z którym potencjalny klient powinien nawiązać kontakt ze wskazaniem języka rozmowy (zalecany język rosyjski);
• Krótka charakterystyka firmy, oferowanych usług lub produktów – do 180 znaków;

Całość tekstu należy sporządzić w języku rosyjskim i przesłać na adres internetowy Konsulatu. Państwa ogłoszenia będą przez nas zamieszczane przez okres jednego kwartału od dnia ich otrzymania. Ogłoszenia, które nie będą odpowiadały wymienionym warunkom, nie zostaną wykorzystane. Konsulat zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za skuteczność i konsekwencje zamieszczenia przesłanych na nasz adres ogłoszeń.
Przy przesyłaniu informacji prosimy posługiwać się hasłem: Regionalna Inicjatywa Wspierania Przedsiębiorczości.

Adres konsulatu:
236000 Kaliningrad, Kasztanowa aleja 51
tel. (+7 0112) 95-04-19, 27-35-77, 95-56-38
faks (+7 0112) 95-54-36
e-mail: polkon@baltnet.ru, postmaster@tpol.koenig.ru
Szef placówki:
Konsul Generalny Jarosław Czubiński

Adres korespondencyjny:
ul. Hozjusza 1, skr. pocztowa 20
14-500 Braniewo

Wydział Ekonomiczno Handlowy:
236000 Kaliningrad, Prospekt Mira 81/2
tel. (+7 0112) 21-87-41
faks. (+7 0112) 21-62-87
e-mail: postmaster@tpol.koenig.ru
Kierownik Wydz. Konsul Andrzej Perlik