DZIELNICA
PRZEMYSŁOWO-SKŁADOWO
Przeznaczenie
według planu zagospodarowania przestrzennego:
Tereny przemysłowo-składowe i usługi
We wschodniej części
miasta znajduje się Dzielnica Przemysłowo-Składowa, która w 2005
roku zyskała nowy kształt. W ramach środków UE wybudowano nowe ulice
i chodniki, a także wykonano oświetlenie.
Na terenie ponad 10 ha /położonym we wschodniej części miasta,/
możliwa jest lokalizacja różnych inwestycji wytwórczych, magazynowych
i usługowych z wyłączeniem tych szczególnie szkodliwych dla środowiska.
Jest to obszar przeznaczony na lokalizację: zakładów produkcyjnych,
usług rzemieślniczych, obsługę komunikacji, składy, magazyny, zaplecze
mieszkalne.
Teren Dzielnicy Przemysłowo-Składowej
sąsiaduje bezpośrednio z obwodnicą Giżycka, która jest jednocześnie
ważną dla rozwoju regionu, drogą tranzytową w systemie dróg krajowych
w kontekście graniczenia z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej
i dostępem do nowych rynków zbytu w krajach nadbałtyckich, jak też
ulicą o dużym znaczeniu dla samego miasta Giżycka. Pełne uzbrojenie
Dzielnicy Przemysłowo-Składowej i jej usytuowanie sprawiają, że
jest to doskonały obszar do inwestowania.
Infrastruktura:
– Elektryczność: tak / dostępna pojemność: 2 MW / napięcie: 15/
0,4 kV
– Gaz: tak / Średnica rur: 200 mm / Ciśnienie: 0,2 MPa
– Woda pitna: tak / średnica rur: 150 - 200 mm / ciśnienie: 0,3
MPa
– Woda przemysłowa: tak / średnica rur: 150 - 200 mm / ciśnienie:
0,3 MPa
– System kanalizacyjny: tak / komunalny / średnica rur: 200-400
mm
– Oczyszczalnia ścieków: komunalna / dostępna pojemność: 10530 m3/dzień
– Usuwanie nieczystości stałych: tak / komunalne
W latach 2000-2002 wykonano
uzbrojenie dzielnicy w sieć wodociągową, kolektory sanitarne i deszczowe,
sieci rozdzielcze kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wybudowano
ulicę zbiorczą tranzytową - ul. Warmińską.
W ramach I etapu zrealizowano
cały układ funkcjonalny kanalizacji deszczowej – 3126 mb, przy czym
inwestycje te powiązano z budową kanalizacji sanitarnej i wodociągu.
Zrealizowano też (bez warstwy ścieralnej) jezdnię ulicy Warmińskiej
– 4571 m2, najważniejszej dla miasta jako całości oraz dla istniejących
terenów zainwestowanych.
2 marca 2005 roku pomiędzy Wojewodą Warmińsko – Mazurskim Panem
Stanisławem Szatkowskim a Panią Jolantą Piotrowską – Burmistrz Giżycka,
przy kontrasygnacie Pani Elżbiety Ołoszczyńskiej – Skarbnik Giżycka,
podpisano umowę o dofinansowanie Projektu:
„Budowa ulic
na terenie dzielnicy przemysłowo – składowej w Giżycku” ze
środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Priorytetu
1 – Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu
konkurencyjności regionów”,
Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
Uroczyste zakończenie
projektu odbyło się 4 listopada 2005r.
Łączna wartość przedsięwzięcia
wyniosła 4.143.590,00 PLN, natomiast udział środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniósł 74,11% tj. 3.070.814,55 PLN.
Przedmiotem projektu
współfinansowanego z UE, była budowa infrastruktury drogowej na
terenie dzielnicy przemysłowo-składowej w Giżycku oraz skrzyżowańprojektowanych
ulic z drogą krajową nr 63 i drogami powiatowymi (ulica Białostocka
i Suwalska).
W wyniku realizacji
projektu (II etapu) dokończono budowę ul. Warmińskiej wraz z chodnikami
oraz wykonano jezdnie ulic lokalnych i dojazdowych wraz z oświetleniem.
Projekt objął powstaniem 2,96 km dróg, 1,24 km chodników i 94 pkt.
oświetleniowych. Przedsięwzięcie zakończono 30.09.2005r. Odbiór
końcowy inwestycji nastąpił 5.10.2005r.
Rozwiązania komunikacyjne
objęte projektem przed rozpoczęciem jego realizacji były nieadekwatne
do potrzeb wynikających z przeznaczenia terenu, ponieważ wnętrze
przemysłowego kwartału pomiędzy ul. Obwodową, Suwalską, Białostocką
i (wówczas jeszcze nie istniejącą) ul. Warmińską było pozbawione
obsługi komunikacyjnej.
Dzielnica przed realizacją
projektu
Ponadto, główna trasa
północ-południe we wschodniej części miasta z konieczności przebiegała
przez niedrożną ulicę Gdańską, co powodowało uciążliwości w sąsiadujących
z nią kwartałach mieszkaniowych.
Rozwiązania komunikacyjne
zaproponowane w miejscowym planie i zrealizowane w ramach projektu
mają na celu właśnie:
– skomunikowanie „wnętrza” dzielnicy przemysłowej
– usprawnienie ruchu zbiorczego północ-południe we wschodniej części
miasta
– odciążenie ulicy Gdańskiej i częściowo Białostockiej od ruchu
zbiorczego północ-południe.
Dzielnica w trakcie realizacji
projektu
Kształt sieci dróg lokalnych
i dojazdowych pomiędzy ul. Warmińską, Białostocką, Suwalską i Obwodową
jest konsekwencją decyzji o przebiegu trasy ul. Warmińskiej. Drogi
te zostały wytyczone z uwzględnieniem powiązań z zewnętrznym układem
komunikacyjnym, istniejącego zainwestowania, granic władania i nośności
gruntu.
W efekcie zaprojektowano
układ umożliwiający wydzielanie funkcjonalnych działek o powierzchni
adekwatnej do przeznaczenia terenu.
Dzielnica po zakończeniu
realizacji projektu
Nadrzędnym celem projektu
jest zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności Giżycka jako miejsca
rozwoju działalności gospodarczej przez poprawę dostępności komunikacyjnej
dzielnicy przemysłowej miasta.
Projekt powinien przyczynić
się do uruchomienia następującego ciągu zdarzeń i procesów:
– zwiększenie atrakcyjności przeznaczonych do zainwestowania terenów
dzielnicy przemysłowej poprzez wydatne skrócenie kosztów osobowych
i materiałowych transportu
– wzrost zainteresowania inwestorów
– inwestycje gospodarcze w dzielnicy przemysłowej
– wzrost zatrudnienia
– ograniczenie kosztów społecznych bezrobocia i marginalizacji
– udział we wzroście PKB
W wyniku realizacji
w latach 2002 – 2007 wszystkich etapów budowy infrastruktury na
terenie dzielnicy, powstało 7 ulic o nawierzchniach kategorii KR3
i KR2, łącznej długości 3160 m i ogólnej powierzchni w granicach
pasów drogowych 67840 m2, wraz z chodnikami, oświetleniem, odwodnieniem
i zielenią.
Zobacz
ofertę inwestycyjną w BIP'ie.
|