strona startowa ulubione
wybierz język wersja językowa plwersja językowa enwersja językowa dewersja językowa ruwersja językowa frwersja językowa lt
dla niepelnosprawnych - informacje
wtorek, 17 września 2019   pogoda

Giżycko w mediach

Kampania wizerunkowa Mazur

03 czerwca 2009
dodał(a): UM Małgorzata Kulas-Szyrmer

Mazury Cud Natury!
Ruszyła kampania wizerunkowa Mazur

 

50 billboardów zachęcających mieszkańców Polski do głosowania na Mazury w światowym plebiscycie na Nowe 7 Cudów Natury stanęło 1 czerwca w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Olsztynie. Twarzą kampanii jest Krzysztof Daukszewicz.

- Uznaliśmy, że Pan Krzysztof Daukszewicz – którego w 2008 roku Samorząd Województwa odznaczył Honorowym Tytułem „Przyjaciel Warmii i Mazur” – jest osobą lubianą i  rozpoznawalną w całej Polsce – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Mamy nadzieję, że sympatia Polaków do Pana Krzysztofa i miłość do Mazur, skłoni ich do odwiedzenia naszego regionu i zagłosowania na mazurskie jeziora w światowym plebiscycie.

 

Krzysztof Daukszewicz to wybitny polski satyryk, felietonista, tekściarz, poeta, gitarzysta i kompozytor. Związany z regionem warmińsko-mazurskim urodzeniem, twórczością, wędkarstwem i zamiłowaniem do Krainy Tysiąca Jezior. Studiował w Olsztynie w Wyższej Szkole Pedagogicznej. Współtwórca Kabaretu GWUŚĆ. Laureat wielu nagród w konkursach satyrycznych, m.in. I Biesiady Humoru i Satyry w Lidzbarku Warmińskim. Jeden z założycieli Kabaretu HOTEL NITZ. W latach 1986-1990 związany z „Kabaretem pod Egidą”. Autor kilkunastu książek, publicysta tygodnika „Przegląd”. Od 2005 roku stały gość programu publicystyczno-satyrycznego „Szkło kontaktowe,” nadawanego na antenie TVN24.

 

- Ta akcja ma pokazać, że jest to kraina, którą warto odwiedzić, czy się z nią zapoznać. Znam ludzi, którzy zjeździli pół świata, ale nigdy tu nie byli. To jak z szewcem, który sobie butów nie robi. Jak ktoś mieszka w Polsce, to mówi: ja tu jeszcze przyjadę. A to są naprawdę przepiękne miejsca i warto je odwiedzić – mówił 16 maja 2009 roku „Gazecie Wyborczej” Krzysztof Daukszewicz.

 

Wielkoformatowe plakaty pojawiły się w Warszawie (10 szt.), Poznaniu (6 szt.), Łodzi (7 szt.), Wrocławiu (6 szt.), Katowicach (10 szt.) i Krakowie (7 szt.). W Olsztynie billboardy umieszczono na nośnikach przy ulicy: Kasprowicza/Al. Wojska Polskiego; Limanowskiego; M.Skłodowskiej-Curie; Świtycz-Widackiej/Krasickiego.

 

Billboardy przygotowała spółka AMS, która wchodzi w skład grupy „Agora”. Kampania billboardowi będzie trwała przez cały czerwiec. Akcja promująca Mazury związana jest z trwającym światowym plebiscytem na Nowe 7 Cudów Natury ogłoszonym przez szwajcarską Fundację „New7Wonders”.

 

Wielkie Jeziora Mazurskie stratują w konkursie w kategorii „krajobrazy i formacje polodowcowe”. W swojej kategorii Mazury znajdują się obecnie na 3 miejscu w rankingu. W konkursie bierze udział również Puszcza Białowieska w kategorii „lasy, parki narodowe i rezerwaty przyrody”, która znajduje się na miejscu 4. w rankingu. Obie kandydatury do miana 7 Cudu Natury nie konkurują ze sobą, gdyż stratują w innych kategoriach.

 

Głosowanie trwa do 7 lipca 2009 roku. 21 lipca zostanie ogłoszona lista 21 finalistów (po 3 kandydatów z 7 kategorii), którzy powalczą o tytuł do roku 2011 roku.

 

Instrukcja głosowania w języku polskim oraz link do formularza do głosowania znajduje się na stronie www.MazuryCudNatury.pl.

 

informacja: Gabinet Marszałka

-
Gizycko.pl - Urząd Miejski w Giżycku. Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2007.
RSS