strona startowa ulubione
wybierz język wersja językowa plwersja językowa enwersja językowa dewersja językowa ruwersja językowa frwersja językowa lt
dla niepelnosprawnych - informacje
sobota, 25 maja 2019   pogoda
media

Kalendarz imprez

Imprezy z dnia 17 marca 2012

DNI FILMU FRANCUSKIEGO
2012.03.16
Giżyckie Centrum Kultury sala widowiskowa
ZIMOWE ZDOBYWANIE TWIERDZY BOYEN
2012.03.17
Twierdza Boyen

ZIMOWE ZDOBYWANIE TWIERDZY BOYEN

14 marca 2012
dodał(a): UM Gosia
Termin od:2012-03-17
Termin do:2012-03-17
Organizator:Urząd Miejski w Giżycku, Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych
Miejsce:Twierdza Boyen
Telefon:782 042 355, 512 105 538
E-mail:biercek@interia.pl
Www:www.gizycko.pl

XII Zimowe Zdobywanie Twierdzy Boyen


17 marca 2012 (sobota)
Twierdza Boyen Giżycko


Oficjalne otwarcie imprezy godz. 9.00  



fot. UM Giżycko


W programie:

do 8.00 – przybycie drużyn na Twierdzę Boyen,
8.00-8.45 – odprawa organizatorów, sędziów i kapitanów drużyn,
9.00 – złożenie meldunku rozpoczęcia i oficjalne otwarcie imprezy,
9.15 – start pierwszej drużyny
13.00 – przewidywane zakończenie biegu,
13.30 – ogłoszenie zwycięzców, rozdanie nagród, oficjalne zamknięcie Zdobywania



  • Każda drużyna liczy 3 osoby (w tym obowiązkowo jedna kobieta),
  • Zawodników obowiązuje strój sportowy,
  • Każda szkoła wystawia do Zdobywania max. dwie drużyny,
  • Wygrywa drużyna, która uzyska najlepszy czas po pokonaniu całej trasy i wykonaniu wszystkich zadań
  • Po dotarciu do punktu drużyna musi zameldować swoje przybycie i gotowość do wykonania zadania,
  • Drużyny wypuszczane są na trasę w równych odstępach czasowych,
  • Zadania obejmują konkurencje fizyczne oraz quiz z pytaniami z zakresu wiedzy o historii i budowie Twierdzy i miasta Giżycka (pytania oparte na „Feste Boyen. Pismo Towarzystwa Miłośników Twierdzy Boyen” Zeszyt nr 3 (2003) i Zeszyt nr 5 (2005),

Organizatorzy:         
Urząd Miejski w Giżycku
Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych


Współorganizatorzy:
15 Giżycka Brygada Zmechanizowana im. Zawiszy Czarnego    
Giżyckie Centrum Kultury
Młodzieżowa Rada Miasta Giżycka
Policealna Szkoła im. Hanny Chrzanowskiej w Giżycku
Towarzystwo Miłośników Twierdzy Boyen


Patronat medialny: 
Gazeta Giżycka
Radio Planeta Giżycko


Sponsorzy upominków:
Bank Skok Stefczyka w Giżycku
Bank BGŻ w Giżycku
Zakład Doskonalenia Zawodowego - ośrodek giżycki


Koordynatorzy projektu: 
Kamila Januszczyk – Radna MRMG – tel. 512 105 538
Robert Biercewicz – Radny MRMG – tel. 782 042 355


Konkurencje:


1.      Lina sportowa:


Drużyna melduje się sędziemu punktowemu. Każdy zawodnik z drużyny ma za zadanie wspiąć się po linie umocowanej u szczytu skarpy. Po zakończeniu zadania zawodnicy biegną do kolejnego punktu.


2.      Cięcie drewnianego kloca piłą ręczną „moja-twoja”:


Drużyna po dotarciu na punkt melduje się sędziemu punktowemu. Zawodnicy typują dwie osoby do wykonania zadania. Uczestnicy ustawiają się po obu stronach wcześniej ustawionych i przygotowanych kawałków drewna (drewniane kloce są ponacinane w sposób pozwalający uniknąć wypadku podczas cięcia). Sędzia punktowy czuwa nad prawidłowością wykonania ćwiczenia. Po wykonaniu zadania uczestnicy udają się do kolejnego punktu. Za przekroczenie czasu 3 minut sędziowie doliczają 10 sekund do czasu ogólnego.


3.      Wbijanie gwoździ:


Drużyna melduje sędziemu punktowemu dotarcie na punkt. W tym zadaniu udział biorą wszyscy członkowie drużyny. Każdy z nich musi wbić po 3 gwoździe (długości ok. 15 cm).  Za każdy zgięty lub nie do końca wbity gwóźdź sędziowie doliczają 5 sekund do czasu ogólnego. Po wykonaniu zadania drużyna udaje się do kolejnego punktu.


4.      Bieg przez opony:


Drużyna melduje gotowość sędziemu punktowemu. Wszyscy jej członkowie muszą kolejno przebiec odcinek trasy, na którym ułożone są opony. Każde ominięcie wnętrza opony powoduje doliczenie 2 sekund do czasu ogólnego.


5.      Czołganie pod zasiekami ze skrzynką amunicji:


Drużyna melduje się sędziemu punktowemu. Wszyscy zawodnicy mają za zadanie kolejno przeczołgać się pod wcześniej ustawionymi i przygotowanymi zasiekami transportując pod nimi skrzynkę na amunicję. Gdy jeden zawodnik pokona zasieki, wraca na ich początek i podaje skrzynkę kolejnej osobie z drużyny.  Zadanie uznaje się za ukończone, jeśli wszyscy członkowie drużyny przeczołgają się pod zasiekami i przetransportują skrzynkę nie dotykając zasieków. Za każdorazowe dotknięcie zasieków sędzia dolicza 2 sekundy do czasu ogólnego.


6.      Rzut granatem F1 lub RG42:


Drużyna melduje się sędziemu punktowemu.  Zadanie wykonują wszyscy członkowie drużyny. Polega ono na rzuceniu granatem do celu (beczki ustawionej w odległości 15 metrów). Każdy zawodnik wykonuje dwa rzuty. Prawidłowy rzut musi być wykonany „zza ucha”. Za każdorazowe trafienie sędzia odejmuje 5 sekund od czasu ogólnego.  Po wykonaniu zadania drużyna biegnie do kolejnego punktu.


7.      Strzelanie do puszek:


Konkurencja polega na wykonaniu strzelania na celność z broni pneumatycznej (pistolet) według poniższych warunków.
Warunki strzelania:
- odległość strzelania 8-10 metrów,
-cel – 3 puszki ustawione na sobie,
-liczba nabojów dla każdego uczestnika – 3 szt.,
-postawa strzelecka: stojąca z jednej ręki lub oburącz.


Klasyfikacja:
Zawodnik na komendę ustawia się na wskazanej linii przez sędziego i przygotowuje się do strzelania. Po otrzymaniu i załadowaniu amunicji przyjmuje postawę strzelecką stojąc i prowadzi ogień do puszek.


Ocena strzelania:
Za każdorazowe trafienie puszki sędzia odejmuje 2 sekundy od czasu ogólnego.


8.      Bieg wokół Twierdzy:


Uczestnicy mają za zadanie przebiec ok. 1500 m trasy wiodącej wokół Twierdzy. Po dobiegnięciu do mety całość trasy zostaje ukończona. (Kończy się mierzenie czasu dla danej drużyny).


9.      Quiz – pytania:


Po zameldowaniu się sędziemu mety drużyna udaje się do koszarowca, gdzie musi odpowiedzieć na 3 wylosowane pytania. Pytania są zamknięte, tylko jedna odpowiedź jest poprawna. Za dobrą odpowiedź sędzia odejmuje 5 sekund od końcowego czasu pokonania trasy, zła powoduje doliczenie 5 sekund.


10.  Quiz- dopasowanie:


Po wykonaniu zadania z pytaniami drużyna przystępuje do dopasowania. Polega ono na dopasowaniu do siebie elementów (np. określeń z definicjami, zdjęć z nazwami itp.) Za każde prawidłowe dopasowanie (2 dobrze dobrane elementy) sędzia odejmuje 2 sekundy od czasu końcowego, za każde złe dopasowanie elementów dodaje 2 sekundy.

-
Gizycko.pl - Urząd Miejski w Giżycku. Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2007.
RSS