strona startowa ulubione
wybierz język wersja językowa plwersja językowa enwersja językowa dewersja językowa ruwersja językowa frwersja językowa lt
dla niepelnosprawnych - informacje
niedziela, 25 sierpnia 2019   pogoda
media

Kalendarz imprez

Imprezy z dnia 26 lipca 2015

Regaty Puchar Mazur
2015.07.25
jez. Niegocin Port Ekomarina Gżycko
Warsztaty Żeglarskie "Aktywni i Sprawni Żeglarze 60+"
2015.07.15
Międzynarodowe Centrum Żeglarstwa i Turystyki Wodnej
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej 2015
2015.07.26
Kościół Ewangelicko-Augsburski
Literatura na wodzie - Andrzej Klim
2015.07.26
Statek Olimpia
JAZZ NAD NIEGOCINEM i koncert gwiazdy JBBO with Stanley
2015.07.26
Pasaż Portowy
Koncert POLSKA MUZYKA FILMOWA
2015.07.26
Pasaż Portowy
Ogólnopolskie Mistrzostwa Mazur w Pływaniu Długodystansowym
2015.07.26
plaża gminna w Wilkasach
Letni Zlot Motocykli w Twierdzy Boyen
2015.07.23
Twierdza Boyen
Multimedialny pokaz McDonald's koncerty Majka Jeżowska BEMY Żuki
2015.07.25
plaża miejska
GIŻYCKIE LATO Z G.F. HÄNDLEM Koncert na Wodzie
2015.07.25
W okolicy mostu obrotowego na kanale Giżyckim

GIŻYCKIE LATO Z G.F. HÄNDLEM Koncert na Wodzie

19 stycznia 2015
dodał(a): UM Gosia
Termin od:2015-07-25
Termin do:2015-07-26
Organizator:Giżyckie Centrum Kultury, pomysłodawca Krzysztof Sokołowski, współpraca Biuro Promocji UM
Miejsce:W okolicy mostu obrotowego na kanale Giżyckim
Telefon:87 428 428 43 26 GCK
E-mail:info@gizyckiecentrumkultury.pl
Www:www.gizycko.pl

KONCERT ZE WZGLĘDU NA POGODĘ MOŻE SIĘ ODBYĆ Z OPÓŹNIENIEM! CZEKAMY:)

Zapraszamy na nadzwyczajne, unikatowe w skali kraju wydarzenie artystyczne i koncert na wodzie


GIŻYCKIE LATO Z G.F. HÄNDLEM


25 lipca 2015 (sobota) godz. 21.30-23.00
MOŻE NASTĄPIĆ OPÓŹNIENIE ZE WZGLĘDU NA POGODĘ
Koncert nad kanałem Giżyckim w okolicy mostu obrotowego
z pokazem sztucznych ogni!



ARTYŚCI WYSTĄPIĄ przy ZABYTKOWYM XIX-wiecznym MOŚCIE OBROTOWYM
W widowiskowy koncert muzyki dawnej wkomponowany pokaz fajerwerków

Rok 2015 w kulturze muzycznej jest 330. rocznicą urodzin J.S. Bacha i G.F. Haendla. Giżycko 25 lipca 2015 roku stanie się ważnym kulturalnym centrum tych wydarzeń. W tym dniu podczas koncertu "Giżyckie Lato z Haendlem"  będzie można usłyszeć wielkie dzieła J.S. Bacha i G.F. Haendla. Wykonawcami będą wspaniali artyści w międzynarodowej obsadzie. Jako dyrygent orkiestrę poprowadzi wybitny artysta BENJAMIN BAYL. Arie solowe wykona polska sopranistka Marzena Lubaszka, a partię solową na trąbce barokowej Tomasz Ślusarczyk. Naszym koncertmistrzem będzie Mikołaj Zgółka. Muzycy orkiestry barokowej Nuova Capella Polonica zagrają na kopiach instrumentów pochodzących z okresu baroku. Jest to niewątpliwie wielka nobilitacja dla Giżycka, które wielką czcionką zapisuje się na mapie kulturalnej nie tylko Polski ale i Europy. 


W programie:
J.S.Bach - Orchestral Suite No. 4 in D major
G. F. Haendel - aria Melissy "Io godo, scherzo e rido" z opery Amadigi di Gaula
G. F. Haendel - aria Melissy "Destero dall'empia dite" z opery Amadigi di Gaula
G. F. Haendel - aria Melissy "Vanne lungi dal mio petto" z opery Amadigi di Gaula
G. F. Haendel - aria Malissy "Ah spietato" z opery Amadigi di Gaula
G. F. Haendel - Muzyka Dla Królewskich Ogni Sztucznych
G. F. Haendel - Sinfonia from Act 3 - interludium


WSTĘP WOLNY


Współpraca redakcyjna



RMF Classic poleca KONCERT DZIEŁ HÄNDLA w Giżycku


STATKI PASAŻERSKIE I JACHTY MOTOROWE
zacumowane na kanale Łuczańskim, będą wspólnie uczestniczyć
W MAGICZNYM WIDOWISKU!
plakat do pobrania kliknij...



GIŻYCKIE LATO Z G.F. HÄNDLEM 2015


Zapraszamy na widowiskowy koncert na wodzie, magiczne, plenerowe widowisko nad kanałem Giżyckim, tuż przy zabytkowym moście obrotowym. Muzyczna uczta czeka nas w tym roku w ostatnią sobotę lipca. To nadzwyczajne, unikatowe w skali kraju wydarzenie artystyczne. Klimat wieczornego koncertu tworzy widownia na wodzie i jachty zacumowane na kanale Giżyckim (Łuczańskim), a także wymarzone tło dla plenerowego widowiska – XIV-wieczny zamek znajdujący się tuż przy moście, dziś jego odrestaurowane skrzydło stanowi część luksusowego hotelu St. Bruno. „Most obrotowy na kanale Łuczańskim w Giżycku, na tle zamku, to miejsce wyjątkowe i idealne dla tego wydarzenia” - Paul Esswood, wybitny śpiewak i dyrygent, który występował na wszystkich słynnych scenach operowych Europy i Ameryki, i jako pierwszy kontratenor wystąpił w La Scala w Milano. Pod jego batutą odbyły sie dwie poprzednie edycje koncertów w Giżycku.


Jedne z najpiękniejszych dzieł Händla i  Bacha zaprezentowane zostaną w sobotę 25 lipca 2015 r. podczas trzeciej już edycji "Giżyckiego Lata z Haendlem" przez światowej klasy muzyków Nuova Capella Polonica (Nova Capela Polska) z Polski i Niemiec, pod dyrekcją Benjamina Bayl'a, wybitnego dyrygenta, autorytetu w świecie muzyki. W tym roku będziemy mogli usłyszeć w Giżycku wspaniałą sopranistkę Marzenę Lubaszkę. Program pięknego koncertu tworzyć będzie między innymi „Muzyka dla Królewskich Ogni Sztucznych” z wkomponowanym pokazem fajerwerków.


Kilkudziesięciosobowa orkiestra zagra na kopiach instrumentów historycznych na wzór używanych przez muzyków za czasów Händla, by odtworzyć wyjątkowy dźwięk. Wykonanie dzieł w takim klimacie będzie próbą przybliżenia atmosfery tamtych czasów.  Zamysł widowiska i klasa muzyków iście światowa. Już teraz zapraszamy więc do Giżycka na kolejną odsłonę lipcowego „Giżyckiego Lata z G.F. Händlem”. Nasze zaproszenie kierujemy nie tylko do koneserów muzyki poważnej, ale wszystkich, którzy chcieliby dotknąć Kultury. „Muzyka Haendla to muzyka do świętowania, celebrowania, każdy powinien ją docenić” mówił dyrygent Paul Esswood goszcząc w Giżycku. Z pewnością będzie to niezwykle klimatyczne i unikatowe wydarzenie również tego lata.


Organizatorem Giżyckiego Lata z G.F. Händlem jest Miasto Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury. Impreza odbywa się pod patronatem Burmistrza Giżycka Wojciecha Iwaszkiewicza. Pomysłodawcą i opiekunem artystycznym wydarzenia jest giżycczanin Krzysztof Sokołowski, muzyk Filharmonii Świętokrzyskiej, grający także na kontrabasie barokowym w zespołach muzyki dawnej, kontrabasista w zespole muzyki wiedeńskiej Strauss Ensamble - Taki koncert był moim marzeniem niemal od dzieciństwa, po moim pierwszym zauroczeniu muzyką Händla, kiedy będąc jeszcze w szkole muzycznej w Giżycku otrzymałem winylową płytę z jego dziełami (…) Poza tym okoliczności, w Londynie był London Bridge, Tamiza, a w Giżycku mamy most obrotowy, kanał Łuczański i odrestaurowany dziś zamek. Nieoceniona jest również przychylność wielu osób, niezbędna, by przedsięwzięcie zrealizować. (…) Powinno się to stać wydarzeniem, chciałbym, aby do Giżycka można było przyjeżdżać na tydzień z Händlem (…)”


Ważna informacja: Czasowe zamknięcie ulic
Uprzejmie informujemy, że 25 lipca 2015 roku (sobota) od godz. 13.00 do godz. 01.00 26 lipca w Giżycku w związku z koncertem „Giżyckie Lato z G.F. Händlem” nastąpi zamknięcie przejazdu przez most obrotowy na Kanale Łuczańskim (Giżyckim) na odcinku: od skrzyżowania ul. Olsztyńskiej z ul. Owsianą do ul. Moniuszki za mostem obrotowym. Objazd możliwy jest ulicą Sikorskiego lub ulicą Owsianą. Przepraszamy za utrudnienia w ruchu związane z organizacją koncertu.



Giżyckie Lato z Haendlem 2013 poprzedzone uroczystością wręczenia naszemu miastu Honorowej Flagi Europy przyznanej przez Radę Europy 
fot. Wydział Promocji UM Giżycko


Benjamin Bayl urodził się w 1978 roku w Sydney. Jest utalentowanym dyrygentem specjalizującym się w wykonastwie historycznym. Ukończył Guildhall School of Music, National Opere Studio oraz Royal Academy of Music. Po ukończeniu studiów otrzymał stanowisko asystenta dyrygenta w Budapest Festival Orchestra. Następnie został asystentem dyrektora artystycznego Gabrieli Consort. Pracował w największych teatrach operowych: w Wiedniu, Paryżu, Madrycie, Barcelonie, Walencji, Strasburgu z takimi dyrygentami jak Gardiner, Maazel, Bolton, Hickox. Swoją pierwszą płytę jako dyrygent, nagrał z dziełami Hindemitha z Britten Sinfonia Signum Classics, za którą otrzymał pięć gwiazdek w BBC Music Magazine. Prowadził również europejską premierę Sir Johna Tavenera -Lament for Jerusalem z Orchestra of the City, której był założycielem i dyrektorem artystycznym przez sześć sezonów. Jako klawesynista koncertował i nagrywał z Concerto Copenhagen, Monteverdi Choir, English Baroque Soloist, The English Concert, The Sixteen, Gabrieli Consort & Players and His Majestys Sagbutts & Cornetts. Założył i kieruje zespołem Saraband Consort.


Nasz koncert uświetni sopranistka Marzena Lubaszka, która studiowała śpiew solowy we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz filologię włoską na Uniwersytecie Wrocławskim. Pracowała pod kierunkiem Pat MacMahon (Royal Scottish Academy of Music and Drama Glasgow) i Kaia Wessela. Nagrała kilkanaście płyt CD, m.in. solowe motety w stylu neapolitańskim w ramach cyklu 1000 lat muzyki we Wrocławiu z zespołem Concerto Palatino, dzieła Heinricha Schutza dla holenderskiej wytwórni Brillant Classics z włoskim zespołem Cappella Augustana. Wspołpracuje z grającą na historycznych instrumentach Capellą Cracoviensis (Haendel/Sosarme, Amadigi, Rodelinda, Mozart/Le nozze di Figaro). Chętnie bierze też udział w nietypowych projektach operowych i teatralnych reżyserowanych przez Cezarego Tomaszewskiego (Gluck/Orfeusz i Eurydyka, Schönberga/Pierrot Lunaire, Haendla/Amadigi di Gaula) oraz w międzynarodowych produkcjach krakowskiej Cricoteki (Nick Hallet/Shouna Moulton Whispering pines 10). Była modelką na Fashion Week w Paryżu.


Mikołaj Zgółka studiował na uczelniach w Polsce, Szwajcarii i w Niemczech. Jako solista i kameralista zdobywał nagrody na konkursach krajowych i międzynarodowych. Jest skrzypkiem skoncentrowanym na wykonawstwie historycznym, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki skrzypcowej przełomu XVII i XVIII wieku, muzyki kameralnej drugiej połowy wieku XVIII, oraz wczesnoromantycznej. Koncertował w niemal wszystkich krajach europejskich, współpracował jako koncertmistrz bądź kameralista z wieloma zespołami muzyki dawnej w Polsce i za granicą – Wrocławska Orkiestra Barokowa, Collegium Musicum Stuttgart, Berlin Baroque, Allegria Musicale (Szwajcaria), Collegium Marianum (Praga), Fundacja Akademia Muzyki Dawnej Szczecin. Jest prymariuszem kwartetu Musicarius i koncertmistrzem polsko-niemieckiego zespołu Pohlnische Capelle. Został współtwórcą kilkudziesięciu nagrań fonograficznych stworzonych dla Polskiego Radia, Wydawnictwa Dux, Recart i Deutsche Grammophon. Wraz z Wrocławską Orkiestrą Barokową został laureatem fonograficznej nagrody Fryderyk w roku 2011. W roku 2012 został uhonorowany nagrodą Flis 2012 poznańskiego środowiska muzycznego, zaś w roku 2013 okolicznościową nagrodą Ministra Kultury dla kwartetu Musicarius. Płyta z utworami G.G.Gorczyckiego, której był współtwórcą, nagrana przez Wrocław Baroque Ensemble została uhonorowana Muzyczną Nagrodą Miasta Wrocławia w roku 2014. Prowadzi klasę skrzypiec barokowych na Akademii Muzycznej w Poznaniu, nauczał również na kursach mistrzowskich w Lidzbarku Warmińskim i Jarosławiu. Na co dzień koncertuje na instrumencie autorstwa Aegidiusa Kloza 1793, Giovanni Paolo Magginiego 1629 (kopia Krzysztof Krupa) oraz Anonim niemiecki 1850.


Tomasz Ślusarczyk urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem), od 1991 roku związany był z orkiestrami: Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną z którą dokonał licznych nagrań dla polskiego radia i telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną, od 2005 roku współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIIIw . w Amsterdamie pod dyrekcją F. Bruggena. Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach: Rosja, Irlandia, Niemcy, Ukraina, Korea, Wielka Brytania. Zapraszany jest do współpracy przez znakomitych muzyków: F. Bruggen, P. Esswood, Ch. Hogwood, M. Toporowski. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII w. dokonała szeregu nagrań muzykaliów Jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej. Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów. W Bydgoskiej Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Katedrze Muzyki Dawnej prowadzi klasę trąbki naturalnej.


Nuova Capella Polonica (Nova Capela Polska) - nowy polsko-niemiecki projekt zakłada przywrócenie do życia Kapeli Polskiej – zespołu, który funkcjonował w Warszawie w XVIII wieku. Formacja ta była niejako siostrzanym odbiciem sławnej Kapeli Drezdeńskiej – najbardziej znamienitego i znanego zespołu swoich czasów w Europie. Była kapelą dworską królów Polski i elektorów Saksonii Augusta II i Augusta III. Kapela Dworu Drezdeńskiego, jak i Kapela Polska ściśle ze sobą współpracowały, ta druga zaś stanowiła niejako odłam zasadniczego, dużego zespołu i była najczęściej zespołem podróżującym wraz z Królem do Polski, bądź stacjonującym w Warszawie. Zespół zyskał bardzo interesujący charakter, musiał bowiem w swej działalności łączyć różne style – włoski, niemiecki, francuski i oczywiście również polski. Również w wymiarze politycznym zespół miał swoje określone znaczenie: stanowił o kulturowym zbliżeniu dwóch różnych i odległych od siebie regionów. Projekt ma na celu eksplorowanie różnorakich pół działalności – przybliżanie działalności artystycznej zespołu, warsztaty, sympozja i sesje naukowe. Zespół ma repertuar  orkiestrowy, operowy, baletowy i muzykę kościelną.


Serdecznie zapraszamy wszystkich na wieczorne widowisko. Mieszkańcy i turyści będą mogli wziąć udział w kulturalnej uczcie zarówno na lądzie jak również z zacumowanych na kanale statków. „Muzyka Haendla to muzyka do świętowania, celebrowania, każdy powinien ją docenić (…) Haendel jest do tej pory obok Bacha ulubionym artystą w Anglii, gdzie zamieszkał po studiach we Włoszech. Zwłaszcza jego utwór „Mesjasz”, wykonywany w każdym tygodniu. (…) Most obrotowy na kanale Łuczańskim w Giżycku, na tle zamku, to miejsce wyjątkowe i idealne dla tego wydarzenia" podkreślał Paul Esswood mówiąc o plenerze w okolicy mostu obrotowego jako wymarzonym miejscu na koncert dzieł Händla.



Organizator:
Miasto Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury
współpraca Biuro Promocji Urzędu Miejskiego w Giżycku


Pomysłodawca i opiekun artystyczny:
Krzysztof Sokołowski


Patronat:
Burmistrz Giżycka Wojciech Iwaszkiewicz


Patronat medialny i współpraca redakcyjna:

    /kursnaGIZYCKO


Muzyka dla Królewskich Ogni Sztucznych to jedno z najpiękniejszych dzieł Friedricha Händla, niemieckiego kompozytora, największego i najpopularniejszego kompozytora barokowego, który był również narodowym kompozytorem Wielkiej Brytanii. Dzieło jest kompozycją utrzymaną w formie suity napisaną w 1749 roku. Dzieło powstało na zamówienie Króla Wielkiej Brytanii - Jerzego II Hanowerskiego. W ten sposób Król chciał uczcić zakończenie wojny o austriacką sukcesję i podpisanie pokoju w Akwizgranie w 1748 roku. Pierwsze publiczne wykonanie odbyło się 6 dni wcześniej w parku Spring Gardens. Zainteresowanie było olbrzymie. Ponad 12 tys. ludzi wykupiło drogie bilety, co spowodowało kilkugodzinny korek na głównej ulicy i zawalenie się łuku na nowo wybudowanym London Bridge. Publiczność przyjęła dzieło z wielkim entuzjazmem. Natomiast główna premiera, która odbyła się 6 dni później - 21.04.1749 okazała się bardziej pechowa. Muzycy byli umieszczeni na specjalnie zaprojektowanej konstrukcji przez teatralnego projektanta - Servandoniego, który był także scenografem tego przedstawienia. Muzyka miała stanowić tło dla pokazu sztucznych ogni, które zaaranżował Desguliers. Niestety podczas pokazu, ogień przedostał się do pomieszczenia, gdzie były przechowywane fajerwerki. Eksplozja, która nastąpiła, spowodowała zawalenie się całej scenografii wraz z płaskorzeźbą Króla Jerzego II. Dzieło jednak zostało wysłuchane do końca. /opracowano na podstawie materiałów Krzysztofa Sokołowskiego/


"Dzięki nowym odkryciom, znana muzyka może zyskać nowe życie, na przykład mój niedawno wydany podręcznik na temat Muzyki na Wodzie i Muzyki dla Królewskich Ogni Sztucznych w bardzo istotny sposób skorzystał, dzięki odkryciu niedawno najstarszego źródła Muzyki na Wodzie, które wyjaśnia porządek i organizację poszczególnych numerów, a które przez ponad stulecie cierpliwie czekało w jednej z londyńskich instytucji. Zamiast nieprzekonującego (choć popularnego) grupowania części w trzy suity i spekulacji, że Händel napisał je na trzy różne okazje, rękopis ów potwierdza, iż Muzyka na Wodzie była jedną długą sekwencją części." /"Händel", CH. Hogwood w najnowszej publikacji naukowej o Händlu/

-
Gizycko.pl - Urząd Miejski w Giżycku. Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2007.
RSS