strona startowa ulubione
wybierz język wersja językowa plwersja językowa enwersja językowa dewersja językowa ruwersja językowa frwersja językowa lt
dla niepelnosprawnych - informacje
wtorek, 12 listopada 2019   pogoda

Aktualności

GIŻYCKO LAUREATEM KONKURSU na najlepsze projekty promocyjne PRO WARMIA MAZURY 2012

02 kwietnia 2012
dodał(a): UM Małgorzata Kulas-Szyrmer

GIŻYCKO LAUREATEM KONKURSU NA NAJLEPSZE PROJEKTY PROMOCYJNE 2012

 
W ramach II Festiwalu Promocji Warmii i Mazur, organizowanego przez Urząd Marszałkowski w Olsztynie, który zgromadził w Elblągu 29 i 30 marca 2012 specjalistów marketingu miejsc i pracowników promocji lokalnych samorządów, podczas uroczystej gali ogłoszono laureatów pierwszej edycji konkursu na projekty promocyjne samorządów gminnych z naszego województwa "PRO WARMIA MAZURY 2012".

 

Giżycko zdobyło wyróżnienie w  kategorii „Wydawnictwo promocyjne” za projekt “Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Wydział Promocji Urzędu Miejskiego w Giżycku.


Wyróżnienie przyznano za  "(...) głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta".

 

 

Nagrodę podczas uroczystej gali odebrała burmistrz Giżycka Jolanta Piotrowska oraz Małgorzata Kulas-Szyrmer z Wydziału Promocji Urzędu Miejskiego w Giżycku.

 

 

O PRZEWODNIKU

 

Przewodnik został zrealizowany przez Wydział Promocji w ramach unijnego projektu „Giżycko latem – Giżycko zimą koncepcja turystyki aktywnej na Mazurach”.  Promocję i dystrybucję wydawnictwa w postaci przewodnika "Spacerem po Giżycku - Przewodnik po Aktywnej Turystyce" oraz folderu "Giżycko latem - Giżycko zimą”, który stanowi pewnego rodzaju wstęp lub jak kto woli uzupełnienie wydawnictwa, miasto rozpoczęło w 2011 roku.

 

 

„Jak cię widzą, tak cię piszą” i od tego nie uciekniemy. Jedną z tradycyjnych form, ale cały czas potrzebnych jest „słowo pisane – zilustrowane” i dlatego powstała nowa publikacja w dwóch odsłonach. Wydawnictwa nakierowane są na prezentację miasta jako miejsca, które warto poznać, spróbować, mówić o nim innym, myśleć o nim bardzo pozytywnie i przyszłościowo.

 

Ale nie miało być to coś co już było, coś bardzo typowego. I na przykład przewodnik, to nie tylko specjalne „szlaki, trasy”: „Historyczne Giżycko”, „Między giżyckimi jeziorami” i „Giżycko z góry”. Bo przewodnik bierzemy w rękę, idziemy i mamy okazję zobaczyć np. nietuzinkowe miejsca, odwiedzane przez nietuzinkowych ludzi, jak na przykład były orbisowski hotel i restaurację, w której „w 1960r. rozgościła się ekipa filmowa Romana Polańskiego, realizującego na Mazurach jego słynny debiut filmowy „Nóż w wodzie” (cyt. Przewodnik s. 16) lub byłą kawiarnię „Ekran”, „gdzie odbywały się sławetne, doroczne bale filmowców, w  których uczestniczyli m.in. Bogumił Kobiela i Zbigniew Cybulski, ożeniony z giżycczanka Elżbietą Chwalibóg, siostrą wybitnej polskiej aktorki – Marii Chwalibóg” (cyt. Przewodnik s. 17).

 

 

Publikacja została wydana różnych wersjach językowych:  polsko-angielskiej, polsko-niemieckiej i polsko-rosyjskiej. Przewodnik powstał w oparciu o tekst Wojciecha Marka Darskiego, giżycczanina, poety, pisarza, felietonisty, który zna Mazury na wskroś i o nich pisze. Tekst do foldera stworzyła  Stefania Maślij, giżycczanka, przewodniczka, z którą nie tylko Giżycko można poznać przechadzając „najciekawszymi ścieżkami”.

 

W obu wydawnictwach wykorzystane zostały profesjonalne zdjęcia lotnicze (po raz pierwszy tak ładne i tak dużo:), wykonane również w ramach projektu „Giżycko latem Giżycko zimą” jako "Giżycko - portfolio z lotu ptaka". Pozostałe fotografie w większości wykonane podczas wielu spacerów, wielu okazji służbowych i nie tylko,  przez kadrę Wydziału Promocji Urzędu Miejskiego w Giżycku, który zlecił wykonanie publikacji i koordynował realizację na każdym etapie, ustalał z wykonawcą wydawnictwem Libro z Poznania, jaki ma być obraz publikacji, od edycji tekstu, po grafikę, formę, dobór zdjęć etc.

 

Miło było również zamieścić zdjęcia, z którymi przychodzili sami mieszkańcy, czy to ci którzy w Giżycku są od zawsze, ale również „nowi”, którzy na Mazurach osiedlili się całkiem niedawno i od razu „łapią” je w kadr… Zdjęcia odgrywają ogromną rolę w naszym wydawnictwie, mamy nadzieję, że chociaż po części ilustrują „Mazury Cud Natury”!

Bezpłatne egzemplarze rozprowadzane były  przy najróżniejszych okazjach jako wizytówka i zaproszenie do Giżycka. Publikacja odwiedzała różne miejsca w kraju i za granicą, na targach turystycznych i żeglarskich, czy podczas imprez promocyjnych, w których Giżycko bierze udział.

 

Ważny jest odbiór realizacji przez samych mieszkańców. Tak istotne było więc miłe przyjęcie publikacji w samym Giżycku przez giżycczan. Foldery były rozchwytywane np. podczas Wielkiego Otwarcia Sezonu z paradą jednostek pływających, które co roku w pierwszy weekend majowy otwiera symbolicznie sezon turystyczny w naszym mieście.

Przy tworzeniu publikacji współpracowali mieszkańcy i ci „starzy stażem”, ale również osoby, które tu przyjechały i nierzadko mają inne, nowe spojrzenie na miasto, dostrzegają w starym nowe:) Można było więc liczyć na nieodpłatne przekazanie na potrzeby publikacji zdjęć, co zdecydowanie wzbogaciło przewodnik. Niektóre z nich to prawdziwe rarytasy, bo pokazują nam dawne Giżycko. Współpracowaliśmy w tym zakresie z osobami prywatnymi, instytucjami, przedsiębiorcami i podmiotami turystycznymi.

 

 
O KONKURSIE

 

Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego regionu Warmii i Mazur.  Konkurs został ogłoszony przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w końcu lutego br.

Do konkursu można było nadsyłać prace dotyczące projektów promocyjnych zrealizowanych w okresie od stycznia 2011 do lutego 2012 roku. Jury oceniało projekty promocyjne pod kątem ich kreatywności, oryginalności pomysłów, kunsztu warsztatu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu i zastosowania oryginalnych środków. Jednocześnie, brano pod uwagę rezultaty i skuteczność oraz to, czy projekty powstawały w wyniku współpracy podmiotów działających na rzecz marketingu województwa warmińsko-mazurskiego i jego jednostek samorządu terytorialnego.

W terminie wpłynęło 13 zgłoszeń od 6 samorządów w 3 kategoriach konkursowych: „reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe”, „wydarzenie promocyjne” oraz „wydawnictwo promocyjne”. Jury konkursu postanowiło nagrodzić 5 projektów, przyznając po jednej nagrodzie w każdej kategorii oraz 2 wyróżnienia w kategorii „wydawnictwo promocyjne”.

Projekty oceniało jury w składzie:

  • Radosław Zawadzki – dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przewodniczący jury)
    Rafał Gruchalski – dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu
  • Justyna Kozłowska-Dyrla - kierownik Wirtualnego Centrum Kultury eŚwiatowid.pl
  • Dr Jacek Poniedziałek – adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
  • Jarosław Górski – członek zarządu Europejskiej Instytutu Marketingu Miejsc Best Place.

Pomysłodawcą i głównym organizatorem Festiwalu oraz samego konkursu jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Za organizację Festiwalu odpowiada Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w tym roku jest dodatkowo wspierany przez Miasto Elbląg.  www.FestiwalPromocji.pl

 
Lista laureatów

 

KATEGORIA  WYDAWNICTWO PROMOCYJNE

NAGRODA GŁÓWNA - projekt „Folder TECHNO-PARK w Ełku”, zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę przyznano za bardzo dobre dostosowanie formy i treści wydawnictwa do specyfiki odbiorców, za oszczędną w słowach, acz szczegółową prezentację, za wysokiej klasy rozwiązania graficzne, zwięzłą przejrzystą i atrakcyjną formę

WYRÓŻNIENIE (równorzędne) - projekt „Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Wyróżnienie przyznano za oryginalne, innowacyjne podejście do wydawnictw drukowanych, zaangażowanie emocji i zmysłów czytelnika, atrakcyjną i świeżą w formie i treści prezentację najważniejszych atrakcji miasta oraz najwyższą jakość druku. 

 

WYRÓŻNIENIE (równorzędne)
W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” wyróżnienie otrzymał projekt “Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Urząd Miejski w Giżycku. Wyróżnienie przyznano za  głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta.
 

KATEGORIA  WYDARZENIE PROMOCYJNE
NAGRODA GŁÓWNA - projekt „Herbalife Susz Triathlon 2011” zgłoszony przez Urząd Miejski w Suszu.  Nagrodę  przyznano za zbudowanie wyjątkowego, ze wszech miar wyróżniającego wydarzenia, za skuteczne i profesjonalne użycie eventu do celów promocji marki gminy, za nienaganną organizację, konsekwentną i dobrze przemyślaną promocję oraz za efektywne budowanie relacji partnerskich.
 
KATEGORIA REKLAMA W MEDIACH I KOMPLEKSOWE KAMPANIE REKLAMOWE

NAGRODA GŁÓWNA - projekt „Ełk – kulinarna stolica Mazur” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku.

-
Gizycko.pl - Urząd Miejski w Giżycku. Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2007.
RSS