strona startowa ulubione
wybierz język wersja językowa plwersja językowa enwersja językowa dewersja językowa ruwersja językowa frwersja językowa lt
dla niepelnosprawnych - informacje
niedziela, 21 lipca 2019   pogoda

Aktualności

KAMPANIA 7 CUDÓW MAZUR uznana turystycznym wydarzeniem roku

03 grudnia 2014
dodał(a): UM Małgorzata Kulas-Szyrmer

Kampania „7 Cudów Mazur” turystycznym wydarzeniem roku

Po raz kolejny otrzymaliśmy nagrodę główną w konkursie PRO Warmia Mazury za najlepszy w województwie projekt promocji turystycznej!

 

 

Organizatorem konkursu PRO Warmia Mazury jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego we  współpracy z Warmińsko-Mazurskim Funduszem „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o.o. w Działdowie. Nagrody przyznano w czterech kategoriach: „Kultura”, „Sport i rekreacja”, „Turystyka” oraz „Gospodarka”. Jury oceniało przede wszystkim to, czy zgłoszony projekt pomógł w promocji gminy, która go przeprowadziła. Laureatów konkursu na najlepszy projekt promocyjny poznaliśmy podczas uroczystej gali 27 listopada 2014 na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur w Działdowie.

 

Wśród nagrodzonych inicjatyw znalazł się wspólny projekt Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu i Węgorzewa pod hasłem „7 Cudów Mazur”.  Kampania  uznana została za turystyczne wydarzenie roku. Jury doceniło umacnianie wizerunku Mazur jako stolicy polskiego żeglarstwa. Projekt polegający na organizacji cyklu regat wraz z imprezami towarzyszącymi  uznano za wyjątkowy ze względu na ścisłą współpracę samorządów z Mazur. Dzięki połączeniu sił, o projekcie było w tym roku głośno w całej żeglarskiej Polsce. Kampania „7 Cudów Mazur” doceniona została po raz drugi, ponieważ w ubiegłym roku nagrodę otrzymała pierwsza edycja zainicjowanej przez samorządy wspólnej promocji Krainy Wielkich Jezior Mazurskich.

 

Warto dodać, że pomysł by wspólnie się promować, współdziałać i współpracować, a nie rywalizować, zrodził się dwa lata temu właśnie podczas Festiwalu Promocji Gospodarczej. Pracownicy samorządowi uznali, że czas zrobić coś wspólnie.  Jest to chyba jedyny taki przykład w Polsce, kiedy kilka gmin, zdawałoby się konkurencyjnych, realizuje wspólny kierunek działań i to nie tylko w sferze promocji. W jeszcze większym gronie gminy z obszaru Wielkich Jezior realizują projekty unijne, które zaowocowały wspólną strategią, planowane są też wspólne inwestycje, mające ożywić nasz region.

 

 

Wśród pozostałych najlepszych przedsięwzięć z Warmii i Mazur roku 2014, jest również Olsztyńskie Lato Artystyczne. Nagroda w kategorii „Kultura” za skuteczność działań w internecie, mediach i promocji bezpośredniej, o czym świadczyły nie tylko liczne artykuły i materiały prasowe, ale przede wszystkim 179 tysięcy widzów i uczestników OLA. Nagrodę w kategorii „Sport i rekreacja”  przyznano imprezie  ”Jeziorak Challenge” , która w niekonwencjonalny sposób pokazuje jeden z największych atutów Iławy czyli Jeziorak. W tym roku jezioro stało się areną zmagań żeglarza Karola Górskiego i ultramaratończyka Michała Złotowskiego. Wyścig wygrał ultramaratończyk, lepszy od żeglarza o około 25 minut. Ich rywalizacji przyglądali się nie tylko mieszkańcy i turyści z Iławy, ale również około 21 tysięcy widzów w Internecie. W tej samej kategorii wyróżnienie otrzymał Susz Triathlon 2014 za konsekwentne budowanie marki Susza jako polskiej stolicy triathlonu. Wyróżniony w kategorii „Turystyka” został projekt „Rozwój i promocja E-usług publicznych w Urzędzie Miejskim w Lidzbarku Warmińskim”, w ramach którego przebudowano i unowocześniono miejski portal internetowy, który dzięki temu zyskał znacznie większą popularność wśród internautów.

 

W tym roku nie przyznano pierwszego miejsca w kategorii „Gospodarka”. Wyróżnienie zdobyła przeprowadzona przez Urząd Miasta Olsztyna kampania promocyjna działek inwestycyjnych położonych w Strefach Przedsiębiorczości nad jeziorem Ukiel. Jurorów przekonała promocja ogólnopolska oraz skuteczne działania reklamowe w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Miastu udało się podpisać dwie umowy warte łącznie ponad milion złotych. W ubiegłym roku nagrodę główną w tej kategorii  otrzymała giżycka publikacja „Inwestuj w Giżycku”, zrealizowana przez Wydział Promocji Urzędu Miejskiego w ramach unijnego projektu „Marka Giżycko” szczegóły…

 

Celem festiwalu jest edukacja, inspirowanie oraz propagowanie efektywnych rozwiązań związanych z promocją gospodarczą i współpracą z inwestorami (na stronie www.festiwalpromocji.pl można pobrać wszystkie festiwalowe prezentacje). A kolejna edycja Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur planowana jest w Giżycku:)

-
Gizycko.pl - Urząd Miejski w Giżycku. Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2007.
RSS