Kontakt Biuletyn Informacji Publicznej

Mazury To Biznes

Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020

www.mazurytobiznes.pl 

 

Stowarzyszenie WJM 2020 działa na kilku biznesowych frontach, z uwagi na wysoki potencjał regionu. W trakcie realizacji jest wiele kluczowych dla Krainy Wielkich Jezior Mazurskich projektów: Cyfrowe Mazury, Mazurska Pętla Rowerowa, Projekt Promocji Gospodarczej 7 Cudów Mazur oraz największa inwestycja Stowarzyszenia – modernizacja szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Skala zainwestowanych środków to ponad 450 mln zł, z czego 316 mln zł to dofinansowanie ze środków europejskich.

 

W skład stowarzyszenia wchodzi 14 sąsiadujących ze sobą gmin: Miasto Giżycko, Gmina Giżycko, Gmina Mikołajki, Gmina Miłki, Miasto Mrągowo, Gmina Mrągowo, Gmina Sorkwity, Gmina Orzysz, Gmina Biała Piska, Gmina Pisz, Gmina Pozezdrze, Gmina Ruciane-Nida, Gmina Ryn i Gmina Węgorzewo oraz 3 powiaty Giżycki, Piski oraz Mrągowski.

 

Pomoc ze strony Mazurskiego Systemu Obsługi Inwestora i Eksportera

 

Informacje ogólne:

  • wsparcie przy wyborze lokalizacji, aktualne oferty inwestycyjne
  • potrzebne pozwolenia, niezbędne decyzje
  • obowiązujące ulgi
  • pomoc publiczna, informacje dotyczące możliwości dofinansowania inwestycji, w tym ze środków krajowych i UE
  • opiekun inwestora dedykowany do danego procesu inwestycyjnego 
  • nawiązywanie kontaktów z partnerami m.in. przedsiębiorcami, instytucjami otoczenia biznesu, ośrodkami naukowymi

Wsparcie rekrutacyjne:

  • organizacja spotkań z urzędami pracy, biurami karier, UWM

  • budowanie wizerunku inwestora na rynku pracy

Współpraca z urzędami:

  • organizacja wizyt w gminach Krainy Wielkich Jezior Mazurskich

  • spotkania z burmistrzami, wójtami

  • spotkania z reprezentantami urzędów

  • wsparcie na każdym etapie procesu inwestycyjnego

  • wsparcie w organizacji  szkoleń, warsztatów

Pomoc w działaniach PR inwestora

  • obecność w publikacjach z promocją gospodarczą Krainy Wielkich Jezior Mazurskich oraz poszczególnych gmin
  • konferencje prasowe
  • działania promocyjne na konferencjach branżowych, targach, misjach gospodarczych i innych wydarzeniach z zakresu promocji gospodarczej